Humenský unikát

Autor: Ján Mihalík | 9.1.2018 o 23:28 | Karma článku: 1,72 | Prečítané:  687x

Ten, kto sa premiestňuje mestom na vlastných nohách, to istotne dobré pozná, lebo občas sa taká situácia prihodí všade. Miesto B je od miesta A na dohľad, ale dostaneš sa k nemu, len keď prejdeš zbytočné stovky metrov na viac.

Mať mesto priateľské pre chodcov. Viem, romantická predstava, keď je dnes ľahšie sa kamkoľvek dostať autom. Ale takýto koncept v urbanizme existuje (a niekto možno doplní názov). Mesto bez zbytočných barier, ktoré treba preliezať, podliezať, obchádzať,... Mesto, kde fungujú prirodzené koridory.

Štefániková ulica je niekde v polovici pretnutá železničnou traťou (obr. 2). Neviem, čo bolo skôr, či ulica alebo trať. Ešte ako malý (v minulom tisícročí) som si cestu na kupalisko skracoval prebehnutím cez trať tak, ako všetci, dierou v plote. Nový plot túto cestu zatarasil a potom v ňom vznikali vždy ďalšie nové diery (obr. 3). A ja som sa naučil chodiť naokolo. Aspoň v mojom prípade kampaň železničnej spoločnosti zafungovala.

Pravdou však je, že do obchoďákov, na klzisko a do športovej haly by to bolo priamo cez koľaje najbližšie. Nechce sa mi veriť, že nad tým nikto celé desaťročia nepremýšľal. V časti za traťou je dnes už chodec raritou a vďaka zaplňaniu ciest sa uvoľňujú chodníky (nemám celkom jasno, či je to argument pre alebo proti).

Predsa len, oživeniu šedej zóny mesta by mohol pomôcť regulárny nadchod spájajúci Štefánikovu ulicu s jej pokračovaním (obr. 1), alebo aspoň dobre vybavený prechod cez trať so svetelnenou signalizáciou, nech je aj bezpečnosti urobené zadosť.

Cesta vpred je dobre prepojené mesto.

Aby som nezabudol, ten unikát je pre mňa v tom, že táto ulica má štyri konce (hoci prepojené nadjazdom).

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.


Už ste čítali?