"Zamindrákovaná země"

Autor: Ján Mihalík | 17.3.2017 o 12:06 | Karma článku: 10,11 | Prečítané:  10074x

Občas sa pozriem do český novín a priznám sa táto správa ma pobúrila: vraj krajina, kde vlaky nejazdia (aspoň občas) 300 km/h je zamindrákovaná, a preto poslanci zadali vláde, aby vlaky do roku 2025 túto rýchlosť prekonali.

Ako sa v tom prípade môžeme cítiť na Slovensku? V minulosti najvyššiu rýchlosť, 160 km/h, dosahovali vlaky RegioJetu na trati medzi Považskou Bystricou a Bratislavou. Dnes najvyššia rýchlosť na trati poklesla, zo známych príčin, na 140 km/h a do vedenia sa dostali slovenské železnice - ZSSK.

Na regionálnejších tratiach sa niekedy rýchliky nedostanú ani cez 100 km/h, čo oprávnene vyvoláva pochybnosti, či ide o rýchliky.

Mám podozrenie, že niekto, kto má nastarosti zlepšovanie železničnej siete na Slovensku (pevne verím, že niekto taký existuje), raz nastúpil do francúzskeho TGV medzi Marseille a Lyonom a po chvíľke sa mu urobilo nevoľno. Tiež som to zažil a pre milovníkov pozerania z okna mám jednu dobrú radu: pozerať sa do diaľky, pretože to, čo je bližšie, je len farebná šmuha.

Viem a rozumiem - naša nevýhoda je, že tú rýchlodráhu nie je odkiaľ kam postaviť. Česi nadviazali na historické spojenie Berlína alebo Krakova s Viedňou a teraz sa sústreďujú na trate mieriace na Mníchov a tiež kamsi na juh od Českých Budejovic. Postavili drahé tunely, rýchle koridory a čo my?

Predstava cesty z Košíc do Bratislavy za 2 hodinky ma stále láka.

Dva zaujímavé odkazy: jeden o rýchlikovej revolúcii v ČR a druhý o rýchlosti na slovenských tratiach.

http://ekonomika.idnes.cz/poslanci-chteji-urychlit-vystavbu-rychlych-vlaku-fs7-/eko-doprava.aspx?c=A170302_085120_eko-doprava_suj

http://www.pluska.sk/rady-tipy/10/kruta-realita-slovenskych-kolajniciach-mame-najpomalsie-vlaky-europe.html

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Andrej Kiska: Korupcia je aj problém našej mentality

Prezident Andrej Kiska hovorí, že ak je politik presvedčený, že korupcia neexistuje, nemá čo robiť na svojom mieste.

EKONOMIKA

Ponuka Volkswagenu je blízko očakávaní odborov. Prečo štrajk pokračuje

Pri najnižšom plate chýbajú štyri eurá.

KOMENTÁRE

Volkswagen môže byť pilotom zmien na pracovnom trhu

Spoločnosť pre jeden štrajk určite neodíde.


Už ste čítali?