Ako sa v tom prípade môžeme cítiť na Slovensku? V minulosti najvyššiu rýchlosť, 160 km/h, dosahovali vlaky RegioJetu na trati medzi Považskou Bystricou a Bratislavou. Dnes najvyššia rýchlosť na trati poklesla, zo známych príčin, na 140 km/h a do vedenia sa dostali slovenské železnice - ZSSK.
Na regionálnejších tratiach sa niekedy rýchliky nedostanú ani cez 100 km/h, čo oprávnene vyvoláva pochybnosti, či ide o rýchliky.
Mám podozrenie, že niekto, kto má nastarosti zlepšovanie železničnej siete na Slovensku (pevne verím, že niekto taký existuje), raz nastúpil do francúzskeho TGV medzi Marseille a Lyonom a po chvíľke sa mu urobilo nevoľno. Tiež som to zažil a pre milovníkov pozerania z okna mám jednu dobrú radu: pozerať sa do diaľky, pretože to, čo je bližšie, je len farebná šmuha.
Viem a rozumiem - naša nevýhoda je, že tú rýchlodráhu nie je odkiaľ kam postaviť. Česi nadviazali na historické spojenie Berlína alebo Krakova s Viedňou a teraz sa sústreďujú na trate mieriace na Mníchov a tiež kamsi na juh od Českých Budejovic. Postavili drahé tunely, rýchle koridory a čo my?
Predstava cesty z Košíc do Bratislavy za 2 hodinky ma stále láka.
Dva zaujímavé odkazy: jeden o rýchlikovej revolúcii v ČR a druhý o rýchlosti na slovenských tratiach.