reklama

Cyklocestou okolo Laborca

Laborec je na naše pomery väčšia rieka na východe Slovenka, ktorá chtiac-nechtiac pretína väčšie mesto Humenné. Jej názov možno vyslovovať aj po francúzsky, ale ak budete hľadať tú cyklocestu, tak si zatiaľ ušetrite čas.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ten kraj okolo Humenného mám rád. V lete som sa vybral na bicykli na Vinné, čo je jazero vo Vihorlatských vrchoch a keď som sa zberal naspäť, tak ma napadlo, či nebude jednoduchšie vybrať sa okolo Šíravy a Laborca, čím by som sa vyhol šliapaniu do kopca. Vrátil som sa, ako som prišiel, cez kopec nad Porúbkou. Myslel som si, že to bude bezpečnejšia alternatíva. Na koniec v tom údolí sú len tri dediny, kým cesta medzi Michalovcami a Humenným je o dosť frekventovanejšia.

Samozrejme, čakalo ma vytriezvenie. Šoférov, ktorí nešetrili rýchlostný pedál, bolo na tej úzkej ceste viacero, ale obzvlášť jeden mi utkvel v pamäti (HE735AY). Najprv na rovinke medzi Podskalkou a Chlmcom išiel šialene rýchlo jedným smerom, ale pravdepodobne preto, že sa mu ta rovinka páčila, tak pred Chlmcom otočil, trochu to "roztúroval" a vyrazil naspäť. Snáď, aby ma nezobral so sebou, tak išiel väčšinu toho kilometrového úseku v protismere. Ja som to zase nenechal na náhodu a radšej sa aj s bicyklom odpratal z cesty. A vtedy ma to napadlo. Nebolo by bezpečnejšie a možno i pohodlnejšie urobiť tu u nás okolo Humenného niekoľko poctivých cyklociest

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvá ma napadla cesta zo Šíravy do Humenného popri Laborci a ak by bola vôľa, ta kľudne i ďalej až po Poľské hranice. Nemusí byť hneď asfaltová - s takou je spústa problémov, keď ňou prerastú korene stromov, alebo keď ju treba opraviť. Volil by som radšej nejakú ekologicky šetrnejšiu alternatívu. Stačil by tvrdý povrch, rovný, upravený, široký dajme tomu 1,2 m (možno podľa normy by to malo byť o trochu viac :-). Na to by sa snáď našli aj eurofondy.

Druhá by mohla viesť práve tým dávno zabudnutým "Vtáčim údolím", tretia by mohla viesť okolo Cirochy do Sniny a štvrtá by mohla byť súčasťou mestskej cyklystickej infraštruktúry a viedla by okolo zaujímavých miest až na Hubkovú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Že to ešte nikoho nenapadlo! Musí sa nechať, že tí, čo nariadili povinné reflexné oblečenie a helmy, to asi mysleli s našou bezpečnosťou dobre, ale taká cyklocesta by vyriešila hneď niekoľko problémov naraz. No len skúste dnes zobrať deti na cyklovýlet z Humenného do Sniny. Radšej nie. Rovná cesta prebúdza tigra aj v starej škodovke.

Stači si odskočiť po inšpiráciu len kúsok za hranice do Česka a koncepcia rozvoja cyklistickej dopravy by sa písala takmer sama. Nielenže tam majú sieť cyklociest, ktorá naväzuje i na okolité štáty, ale aj odpovedajúce značenie, cyklobusy a cyklovlaky a pod. Verím, že ani u nás by to cyklocestou neskončilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Návod na čítanie: Za názvy miest a dedín si môžete dosadiť ľubovoľné názvy vo vašom okolí, bohužiaľ, to platí univerzálne.

Ján Mihalík

Ján Mihalík

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Srdcové témy: životné prostredie, neziskové činnosti, ľudské práva, dobrodružné spoznávanie sveta. Venujem sa financovaniu a manažmentu vedy. Zoznam autorových rubrík:  HumenéNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu